2023. augusztus 17., csütörtök

# Colleen Hoover # könyvértékelés

Colleen Hoover: Minden tökéletesed

Oldalszám: 304
Kötéstípus: kartonált
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Eredeti cím: All Your Perfects
Fordító: Sándor Alexandra Valéria
ISBN: 9789635974252
Országos megjelenés: 2022.12.09

Quinn és Graham tökéletes szerelmét veszélybe sodorja a tökéletlen házasságuk. Az évek során felgyülemlett emlékek, a hibák és a titkok már eltaszítják őket egymástól. Az egyetlen dolog, ami megmentheti őket, éppen az lehet, ami a szakadék szélére sodorta őket. A Minden tökéletesed egy elgondolkodtató regény egy párkapcsolati gondokkal küzdő párról, akiknek múltbéli ígéreteken múlik a jövője. Szívszaggató, letehetetlen olvasmány. Az év legfelkavaróbb szerelmi története – lehet-e együtt tökéletesen boldog két tökéletlen ember?


Őszinte leszek, ez a könyv sajnálatos módon nem valósította meg a vele szemben támasztott elvárásaimat. Talán mert a téma több szempontból is érzékenyen érint engem, vagy talán mert valóban gyengébb a többi regényénél, mindenesetre én többet reméltem Quinn és Graham történeténél. Pláne, hogy a BookTok felületén CoHo-nak ezt a művét szokták leginkább kiemelni, hogy mennyire összetörte az olvasók szívét, stb. Nem vagyok robot, természetesen rám is gyakorolt hatást, de nem akkorát, hogy évek múlva is úgy emlegessem a Minden tökéletesedet mint "Colleen Hoover legjobb könyve". Na de hogy ne csak a levegőbe beszéljek, lássuk, mi volt a problémám:

Szóba került az endometriózis témaköre, amit szerintem iszonyú fontos lett volna kicsit jobban kivesézni! Oké, ez nem egy ismeretterjesztő regény, hanem szórakoztató irodalom, ám ez pont egy olyan téma, amivel a kamaszok (magamból kiindulva) nem vagy csak nagyon ritkán találkoznak. Jellemző, hogy életükben még a kifejezést sem hallották. Mivel alapjába véve ez egy rövid, gyors lefolyású regény, tény, hogy nem illett volna bele holmi orvosi monológ, hogy mit is takar ez a kórkép, ettől függetlenül hiányérzetet okoz. 

Nem bántam volna, ha olykor az olyan leírások helyett, hogy Quinn miféle módokon kerüli el az intim kapcsolódást férjével, inkább a kommunikációhiány - eltávolodás részleteit tárja fel az írónő, mert noha ezek is jelen voltak, szintén felületesen lettek bemutatva. Legalábbis nekem nem jött át, márpedig amikor ezt a könyvet olvastam, éppen egy ilyen életszakaszban voltam, amikor a párommal szinte nem is beszéltünk, és lényegében egy hasonló eltávolodáson mentünk keresztül, bár szerencsére nem volt szó meddőségről.

Próbálok nem szőrszálhasogató lenni, mert alapjába véve szerintem ez valóban egy jó könyv. Ezt a csillagozásom is szemlélteti; négyet adtam neki elsőre, szóval az, hogy utólag felfelé értékeltem, elég nagy szó, hiszen az esetek többségében ennek az ellenkezője következik be. De mivel sok volt az “aha!”-élmény, és át tudtam érezni a szereplők fájdalmát (inkább sajnos csak a vége felé), úgy éreztem, helytállóbb egy helyett fél csillag levonás. 

A cselekményről nem szeretnék írni, csak annyit jegyeznék meg, hogy CoHo történetvezetése még mindig zseniális. A múlt-jelen váltakozása, avagy a boldog időszakok vs. a nehézségek és küszködések… Csak úgy kavarogtak a gondolataim olvasás közben! Ha szűz szemmel tekintek erre a regényre, tehát úgy tekintve magamra, mint aki nem él 7 éve komoly kapcsolatban, nem voltak hasonló kapcsolati és nőgyógyászati problémái, akkor már nagyon is megértem a könyves közösség okozta hype-ot, mert valóban felvilágosító hatása lehet. Abban reménykedem, hogy Hoover ezen műve tanulságos lesz azok számára, akik hasonló helyzetbe kerülnek, esetleg a hölgyek pedig utánanéznek az endometriózisnak. 

Linkelek egy oldalt (ez konkrétan az endoról fog szólni), ami számomra mindig érthető információkkal szolgál, ha valamilyen betegségről van szó: Az endometriózis okai és tünetei - WEBBeteg



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kéretik a blogon feltüntetett szövegeket máshova nem feltölteni! Köszönöm! :)