2022. április 5., kedd

# fantasy # magyar szerző

On Sai: Álruhában (Vágymágusok 1.)

Oldalszám: 304
Kötéstípus: kartonált
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
ISBN: 9789634577270
Országos megjelenés: 2019.11.28

Lehet barátság férfi és nő között? Szépvölgyi Rianna egy eldugott völgy grófkisasszonya, aki bogaras atyjával és zenész ikeröccsével él. Rianna férfiruhában van, amikor balszerencséjére találkozik Ras parancsnokkal, aki a hazaérkező hírhedt Kartal hercegnek gyűjt katonákat. Riannát összecseréli az ikertestvérével, és magával viszi. Ha rájönnek, hogy Rianna lány, kiirthatják felségárulásért a családját. Vajon sikerül visszacserélnie magát, mielőtt lelepleződik?


    Nem az első könyvem volt az írónőtől, szóval már tudtam, hogy egy különleges élményben lesz részem. Nem is tévedtem, bár be kell vallanom, kicsit ledöbbentett az első néhány fejezet; nem tudtam, miről fog szólni és azt sem, hogy ilyen sajátos stílusban lesz megírva.

    Leginkább a világ és a mágia felépítése tetszett a legjobban, valamint a szereplők kidolgozottsága. Riannának az éles esze és kitartása üdítő volt, jól építhető karakternek tartom, és úgy érzem, On Sai már az első részben kihozta belőle mindazt, amit reméltem. Drága ikertestvérét ellenben legszívesebben megrugdostam volna, hihetetlenül önzően viselkedett, arról meg inkább ne is beszéljünk, hogy mennyire kiábrándító volt, hogy férfiként, tehát a fizikailag erősebb nem nevében nem kelt a nővére védelmére… Egyúttal elfogadom, hogy az írónőnek nem is volt célja, hogy megkedveljem, ilyen szempontból semmi kifogásolnivalóm nincs a karakterben. 

    Nagyon tetszettek a helyszínek és leírásuk, valamint hogy a mágia ilyen szinten kapcsolódik a természethez. Élveztem, hogy az írónő nem akar semmit a szánkba rágni, hagyta hogy magunk érezzünk rá, hogyan működik a mágia, és a szálak hogyan kapcsolódnak egymáshoz. A fordulatos cselekmény számos meglepetést tartogatott, és bár nagyon igyekeztem, egyik rejtélyre sem sikerült rájönnöm, kivéve egyre, az utolsó pillanatban, szóval szerintem kellőképp izgalmas volt ez a csekély 300 oldalas könyv.

    A szerelmi szálat sajnos nem éreztem erősnek, sokáig azt sem lehetett biztosra tudni, hogy végül ki lesz a nagy Ő (én Rastól kezdve a gyógyítókig bárkit el tudtam volna képzelni), ráadásul Rianna sajátos mágiájának hála nem egy arcpirító jelenetet köszönhetünk, ami csak rátett egy lapáttal az amúgy is zavaros románcokra. Továbbá szerintem túl lett húzva az álcázás, jobban örültem volna, ha ebben a részben lehull a lepel Riannáról, mert a második részre már majdnem Roannak szólítottam…

    Összességében egy igényes és rendkívül szórakoztató fantasyt köszönhetünk On Sainak, szerintem fantasztikus világot alkotott, a szereplők ábrázolása, valamint az újszerű mágia pedig külön emeli a könyv színvonalát. Határozottan végig fogom olvasni a trilógiát, és nem kizárt, hogy új kedvenc könyvsorozatot avatok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kéretik a blogon feltüntetett szövegeket máshova nem feltölteni! Köszönöm! :)