2022. március 1., kedd

# sci-fi

Daniel Keyes: Virágot Algernonnak


Kiadó: ALEXANDRA KÖNYVESHÁZ KFT.

Oldalak száma: 254

Borító: keménytábla, védőborító

Súly: 354 gr

ISBN: 9789634479970

Nyelv: magyar

Kiadás éve: 2021

Fordító: Szepessy György


A kicsit lassú, de aranyszívű Charlie Gordont senki sem nevezné éles elméjűnek, sőt: a fiatal férfit még a különleges agyműtéten átesett laboratóriumi fehér egér, Algernon is lekörözi. A szellemileg visszamaradott felnőttek iskolájába járó Charlie az első, aki alávetheti magát az Algernonon alkalmazott kísérleti beavatkozásnak, amely hatására intelligenciája elképesztő növekedésnek indul. Élete teljesen megváltozik, új távlatok, új dimenziók és új kapcsolatok nyílnak meg előtte, de a nagyobb intelligencia vajon nagyobb boldogságot is hoz magával? Milyen árat kell fizetnie Charlie-nak és Algernonnak csodába illő átalakulásukért? A tudomány határait, a tudósok erkölcsi felelősségét boncolgató Virágot Algernonnak hat évtizeddel első megjelenése után aktuálisabb, mint valaha. A legendás író-pszichológus, Daniel Keyes regénye azonban több is ennél: egy elképesztő végleteket átélő, rokonszenves lélek magával ragadó története, amely elolvasása után hosszú ideig velünk marad, olvasók újabb és újabb nemzedékeit meghódítva.


Úgy kezdtem bele ebbe a történetbe, hogy semmit sem tudtam róla, csupán azt, hogy mindenki imádja és hogy molyon első helyezett jelenleg sci-fi kategóriában. Ezt a címkét nem is tudtam hova tenni hirtelen, mivel még sosem olvastam sci-fi műfajban klasszikus könyvet, de üdítő volt ezzel is megismerkedni.

És most már végre értem, miért rajonganak Charlie Gordon történetéért annyian. Egyszerűen letehetetlen volt. Az első 20-30 oldalnál adódtak gondok egyedül, hiszen nehéz volt úgy olvasni, hogy minden egyes szó helytelenül volt írva, de ez adta meg az egésznek a keretét, ami egyben a legsokkolóbb része a sztorinak. Rengeteg érzelem futott át rajtam, miközben elmélyültem a könyvben; az érdektelenségtől a szívfájdalomig minden megvolt. De szerintem mindent elmond, hogy felvettem, és nem tettem le, amíg ki nem olvastam.

Nagyon mélyen elgondolkodtam az utolsó mondat után, hogy valóban vannak ilyen kegyetlen emberek, akik mások visszamaradottságán, másságának szerencsétlenségén szórakoznak? Sajnos az a borzasztó igazság, hogy tudom, hogy vannak. De milyen érdekes az emberi természet! Tényleg ennyire megváltoztathatja az emberek hozzáállását az alsóbb- és felsőbbrendűség érzete?

Nem sok negatívumot tudnék mondani a könyvre, hiszen tökéletes hosszúságú, egyedülálló a stílusa, a szereplők hitelesek, valamint nagyon izgalmasnak találtam a biológiai és kémiai magyarázatokat. Charlie okozott egyedül csalódást a közepe táján, de ezt a lezárás elfeledtette velem. Így összességében nagyon tetszett, és minden egyes felnőtt ember kezébe belenyomnám.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kéretik a blogon feltüntetett szövegeket máshova nem feltölteni! Köszönöm! :)